Grecja -Czerwcówka

Grecja - Rejs po morzu Jońskim

Lefkada – Ithaki –  Kefalonia- Zakintos- Kefalonia – Lefkada

  • 09 - 16.06.2018
  • Grecja - Leukada-Ithaki-Kefalonia-Zakintos-Lefkada
  • Dufour 455 GL 2009 (2016 )

Zaokrętowanie

     09.06.2018 – Lefkada 

Wyokrętowanie

     16.06.2018- Lefkada 

1 400 PLN

Dokładamy starań by nasze rejsy odpowiednio balansowały czasem spędzonym na żeglowaniu jak i na lądzie. Przy planowaniu trasy staramy się wyrównać dzienne przebiegi, przeplatać je postojami w uroczych zatokach, a żeglowania było okraszone wyśmienitą linią brzegową tudzież widokami.

  • 1 dzień rejsu, po przybyciu do mariny LEFKAS LEFKADA nasz punkt startowy.

Okrętowanie załogi , odbiór jachtu, sprawy organizacyjne, prowiant, oraz oczywiście integracja załogi.

To jedna z najnowocześniejszych i najładniejszych marin  w całym rejonie Morza Śródziemnego. Działa od 2002 roku i oferuje serwis w bardzo szerokim zakresie. Miasto, choć w większości odbudowane z ruin po trzęsieniu ziemi w 1953 r., jest jednak atrakcyjne. Wyspa Lefkas jest częścią archipelagu Wysp Jońskich. (fot 1,2)

  • 2 dzień, podróż urokliwą zatoką wzdłuż wspaniałej linii brzegowej do wyspy ITHAKA, ok 25 MN,

Po drodze postój w jednej z licznych zatoczek.

Itaka to wyspa znana po całym świecie jako wyspa Homera, Odyseusza i Odyseji. 
Linia pobrzeżna Itaki jest imponująca. Fascynujące odosobnione plaże z błękitną kryształową wodą i zielenią, która jakby dotyka się morza. Plaże Filiatro i Jidaki to jedne z najładniejszych plaży.  (fot 3,4)

  • 3 dzień, ok 20MN trasa do Kefaloni, gdzie cumować będziemy w uroczym porcie Sami.

Przepiękne krajobrazy, góry, białe klify, cudne plaże i szmaragdowe morze to właśnie Kefalonia.Są tu urokliwe miasteczka, gdzie można miło spędzić wieczór w tawernie, i wioski,gdzie życie biegnie niespiesznie i bezstresowo, znakomita pogoda i klimatyczne zakątki. (fot 5,6)

  • 4 dzień, dystans ok 35 MN,  i jesteśmy na jednej z bardziej urokliwych wysp, ZAKYNTHOS. Wraz ze sławną dolina wraku, obowiązkowy  widokowy punkt z klifów i morza.  

Cała wyspa Zakynthos jest piękna i warta odwiedzenia. Ma śródziemnomorską urodę, klimat i barwność, ale ma także kilka lokalnych ciekawostek, bez odwiedzenia których, wizyta w tym miejscu na pewno pozostawi niedosyt u każdego turysty. Do takich zaliczają się siarkowe SPA oraz Zatoka Wraku . (fot 7,8)

  • 5 dzień, ok 35MN dzieli Nas od powrotu na Kefalonię, tym razem do magicznego miasteczka portowego Lixouri położonego w przepieknej zatoce.

Zaznamy tam ożywczych kąpieli i słodkiego lenistwa na białych piaskach Kefalonii (fot 9,10)

  • 6 dzień, to rejs ok 30 MN do portowego miasta Vasiliki na wyspie Lefkada. Królestwo lokalnej  kuchni.

Ta małe portowe miasteczko oaza spokoju i lokalnej kuchni.(fot.11,12)

  • 7 dzień długie leniuchowanie, ostatnie spacery i powrót do portu macierzystego,

LEFKAS ok 17 MN, gdzie tradycyjny toast za tych, co z morza wrócili, zdanie jachtu,

Oraz tak lubiane tańce do białego rana, kiedy to żegnać będziemy Grecję, do następnego rejsu Ku Chwale!

Oczywiście założenia trasy ze względu na kondycję załogi gniew Posejdona czy inne okoliczności, mogą ulec zmianie, lecz zawsze staramy się czynnie intensywnie i ciekawie spędzać czas, organizując spontaniczne wycieczki czy odkrywając miejsca niedocenione przez turystykę komercyjną. Lub też po prostu spędzać czas na plażowaniu cieszeniu się słońcem i towarzystwem znajomych przy kawuni i łupaniu orzechów, snując plany na kolejne rejsy …czego Wam niezmiennie życzymy…

Po nawiązaniu w 2001 współpracy ze znaną włoską stocznią Cantiere des Prado, Dufour zaprezentował kilka bardzo dobrych jednostek: Dufour 34, 40, 44 i z nowszych 365 i 385. Flagowym jachtem jest model 455. Określenia stylowy, piękny, komfortowy i o dużej dzielności morskiej nie są przesadą. Kadłub jest wykonany w nowoczesnej technologii próżniowej pozwalający zmniejszyć jego ciężar przy zachowaniu wytrzymałości. Wrażliwe miejsca są wzmocnione laminowanymi elementami z kevlaru. Autorzy projektu położyli nacisk na wygodę i łatwość żeglowania. Dwa koła sterowe, stół w kokpicie, teak na pokładzie, eleganckie wykończenie wnętrza w jasnym mahoniu, znakomita wentylacja to także zalety tej jednostki, która w 2005 została ukoronowana nagrodą roku w Danii.(fot.13,14,15)

Specyfikacja techniczna:

  • MarkaDufour
    Typ ŁodziŁódź Żaglowa
    Całkowita Długość13.45 m
    Szerokość4.30 m
    Zanurzenie Minimalne2.00 m
    Zanurzenie Maksymalne
    Pojemność Zbiornika Wody530 L
    Pojemność Zbiornika Paliwa250 L
    Kabiny                                           4  
    Składane Łóżka                            2 
    Maksymalna ilość pasażerów      10 
    Łazienka                                        3 
    WC                                                2 
    Ilość Silników1
    Moc56 hp

Przykładowe wyposażenie :

  • grot pełnolistwowy
  • genua rolowana
  • koło sterowe
  • autopilot
  • plotter GPS w kokpicie
  • echosonda
  • log
  • elektryczna winda kotwiczna
  • kotwica główna i zapasowa
  • elektryczna pompa zęzowa
  • szprycbuda
  • bimini
  • stolik w kokpicie
  • prysznic zewnętrzny
  • kamizelki ratunkowe
  • szelki bezpieczeństwa
  • koło ratunkowe
  • ponton
  • pościel, poduszki i koce

Co wypada zabrać na rejs wiosenny/jesienny

I się nie rozczarować

1. DOKUMENTY

– D.O  , lub paszport ( sprawdzić czy ważny ) ten sam co w rezerwacji lotów

-Bilety lotnicze , lub karty pokładowe na smarfonie

– Karty EKUZ !!!, karty ratunkowe..od ubezpieczenia..( ubezpieczenie KL i NW)- będzie info o grupowym ubez. koszt ok 90 pln za 8 dni.  lub samodzielnie.. lub bez ubezpieczenia ..djecezja należy do Ciebie szanowny czytelniku..

– kasę jachtową (120e) i coś na własne wydatki np. ja wydaję ok 80-100 e na kaprysy , pamiątki jakiegoś ciucha, knajpy i alko/oliwę do domu,bilety autobusowe . bilety wstepu itp… 

(jeśli Grecja karta bankomatowa rzadko obsługiwana)

(jeśli Hiszpania/Italia EURO !  Funty czy cokolwiek innego ,wymiana właściwie wyłącznie w bankach ..po skandalicznych kursach .. albo lotnisko taloż słabo)

2. UŻYTKOWE

-lekarstwa (w formie gumy) np. na chorobę lokomocyjną,lub tabletki, indywidualne lekarstwa..

-płyny , dezodoranty, pasty itp. W pojemnikach do 100m  ( dostępne w np. Rossmann ),wszystkie płyny w jednej !!litrowej saszetce !!także przezroczystej !!np. worki do zamrażania ..olejki do opalania kupujemy na miejscu w opakowaniu np1L 🙂

-tel i ładowarkę tel samochodową (jak nietypowe złącze mini usb ma prawie każdy) , np. foto do zdjęć podwodnych, ulubiona muzyczkę do harców…

UWAGA ! na jachtach brak suszarek do włosów

3.     UBIÓR

             – na siebie do samolotu , buty grubsza podeszwa długie spodnie, bluza nie przepuszczająca wiatru,czapę          

              – na jacht klapki, obuwie np. trampki, okulary przeciwsłoneczne ,czapkę , stroje kąpielowe ,buty/klapki do wody   np. Triboard do windsuringu,neopranowe.

                Krótkie spodenki , koszulki , bieliznę, ręcznik kąpielowy np .. z mikrofibry- mało zajmuje

 – (jeśli pakiet komfort ręczniki są na jachcie)Grecja… 

 -jeśli Hiszpania/Italia pościel + ręczniki są za dodatkową opłatą 15-25 e/ os  na miejscu , jest to dobrowolne , mozna zabrać swoje..info o takowej potrzebie na tydz. przed wyjazdem .Standartowo poduszki i koce są zawsze..

Wszystko to pakujemy w miękką torbę lub plecak (mało miejsca w kabinach) zgodnie z wymiarami linii lotniczych którymi lecimy,jeśli Rynair to (https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne-informacje/centrum-pomocy/Czesto-zadawane-pytania#1-1)

Wizz (https://wizzair.com/pl-pl/informacje-i-uslugi/informacje-o-podrozy/bagaz#before-october) 

prowiant na lot , —-!!!napoje kupujemy po przejściu bramek bezpieczeństwa.

Obowiązkowo dobry humor !!!

Co jest zawarte w cenie „kojowego” ?

·         Opieka skippera, wraz ze szkoleniem z  zasad bezpieczeństwa  i obsługi urządzeń znajdujących się na jachcie, a dla chętnych z żeglarskiego rzemiosła, nawigacji, czy znajomości akwenu-locji, itp.

·         Wyposażenia jachtu, wraz z pontonem silnikiem, kabiny  oczywiście posiadają wszystko co niezbędne do komfortowego noclegu, a kambuz do przygotowania posiłków, morskie toalety z ciepłą wodą i prysznicami, sprzątanie po rejsie, ubezpieczenia kaucji. 

·         Wyśmienita atmosfera, niezapomniane przeżycia, i przygoda która wraz z zawiązanymi znajomościami uwolni Was drodzy czytelnicy od stresu i naładuje Wasze

„ życiowe akumulatory” do następnego morskiego rejsu.

                                                                              Co nie jest zawarte w cenie ?

·         Transport do  mariny. Z zasady pomagamy w organizacji najkorzystniejszych opcji, w rezerwacji i zakupie biletów, staramy się jak to możliwe, podróżować w grupie by transfer do mariny dla nikogo nie  stanowił stresującego przeżycia.

·         Składka na prowiant, paliwo, porty, ubezpieczenia to z reguły 120  E na os.

·         Indywidualne  dobrowolne ubezpieczenia turystyczne, z reguły kupujemy dla chętnych grupowe koszt wacha się ok 70 do 100 pln za os.

·         Dodatkowa oferta armatora w zależności od regionu obejmująca np. kucharza, hostessy lub zaprowiantowanie.

Dodatkowe szczegóły omawiane są zawsze indywidualnie, w zależności od regionu rejsów warunków tam panujących czy wymogów armatorów, aczkolwiek zawsze staramy się by nikt z Was drodzy czytelnicy nie został zaskoczony przez żadne ukryte koszty.

W waszych rękach pozostaje decyzja kiedy i gdzie płynąć bo że macie na to wielką ochotę nie wątpimy.

Załoga Topsailing.  

Michał + 48 502 569 041

Mariusz + 48 502 836 555

biuro@topsailing.pl

Topsailing.pl – Czarter jachtów / czarter katamaranów / rejsy morskie / rejsy Grecja / rejsy Chorwacja / rejsy Rodzinne / rejsy dla firm / szkolenia żeglarskie

© 2009 – 2020 Wszelkie prawa zastrzeżone.