Sardynia_Majówka_2018

Sardynia-Korsyka

Portisco – Maddalena – Lavezzi- Santa Maria- Bonifacio

  • 06 - 13.10.2018
  • Sardynia Marina Portisco
  • Dufour 460 GL(2016 ) x 2szt

Zaokrętowanie

     06.10.2018 – Portisco

Wyokrętowanie

    13.10.2018- Portisco

1 400 PLN

Dokładamy starań by nasze rejsy odpowiednio balansowały czasem spędzonym na żeglowaniu jak i na lądzie. Przy planowaniu trasy staramy się wyrównać dzienne przebiegi, przeplatać je postojami w uroczych zatokach, a żeglowania było okraszone wyśmienitą linią brzegową tudzież widokami

Dzień 1.

Przybycie do Mariny Portisco – nasz punkt startowy. Odbiór jachtu przez Skippera, zaokrętowanie załogi, sprawy organizacyjne, prowiant, oraz oczywiście integracja załogi.

Marina Portisco leży na Costa Smeralda, która jest najpiękniejszą częścią Sardynii, gdzie jest najlepsza pogoda i najpiękniejsze plaże, i jest dużym portem jachtowym, który oferuje wysokiej jakości usługi .(fot 1,2)

Dzień 2.

Podróż urokliwą zatoką wzdłuż wspaniałej linii brzegowej do parku naturalnego Maddalena, ok 25 Mm, gdzie powita nas klimat ociekający magią.
Po drodze postój w jednej z licznych zatoczek.
Isola Maddalena Najbardziej wysunięta na północ – wyspa La Maddalena to największa wyspa najpiękniejszego archipelagu Morza Śródziemnego – Arcipelago della Maddalena. Archipelag przylega do północno-zachodniego krańca Sardynii i składa się z 7 głównych wysp.Wprost idealne miejsce dla zapalonych żeglarzy, fanów nurkowania i podwodnego łowienia ryb, a także tych, którzy cenią sobie spokój i nieskażone środowisko. ..(fot 3,4)


Dzień 3.

Ok 10 Mm trasa do Santa Maria, gdzie cumować będziemy w uroczym zatoce o tej samej nazwie.
Santa Maria– należy do najzacniejszych miejsc na archipelagu natura, widoki śródziemnomorski klimat oraz postój nocny na kotwicy wraz z tak lubianymi wahtami zapadną w pamięć na stałe..(fot 5,6)

Dzień 4

Ok 10 Mm i jesteśmy na wyspie Cavallo. To francuska wyspa znajdująca się pomiędzy Korsyką i Sardynią. Co ciekawe, wyspa jest własnością prywatną, jednak właściciel zezwala na napływ turystów. Można tu rozegrać mecz golfa. Stanowi także doskonałe miejsce do nurkowania i żeglugi. Na wyspie można poruszać się jedynie na rowerach, bądź elektrycznym samochodem.Lub trasą alternatywną na wysepkę Lavezzi Wieczorem oczywiście odpoczynek na przecudnych plażach i słodkie nic nie robienie.(fot 7,8)

Dzień 5.

Ok. 10 Mm dzieli Nas od Bonifacio, czyli tym razem do magicznego miasteczka portowego.Wyśmienitość tego miejsca nie podlega żadnym wątpliwościom.

Kredowe klify południowej części Korsyki są widoczne z daleka. Wpływając do portu w Bonifacio widzisz tętniące życiem miasteczko pełne restauracji, sklepików i butików, położone wzdłuż fiordu o długości niemal 2 km i szerokości zaledwie 100 – 150 m. Ale prawdziwy skarb kryje się gdzie indziej. To kompletnie inny świat. Witajcie w Bonifacio, najbardziej włoskiej części francuskiej Korsyki. (fot 9,10)

Dzień 6.

To powrót na Sardynię ok 20 Mm wzdłuż cudownego wybrzeża do portu Palau , oczywiście zatrzymując się na harce wodne i kulinarne

Znana miejscowość wypoczynkowa w północnej Sardynii, posiada jedne z piękniejszych plaż na wyspie. Idealne miejsce na plażowanie, wycieczki statkiem i zwiedzanie Sardynii. Polecamy wypady do wykopalisk archeologicznych Tomba del Gigante, do fortów militarnych w Palau, w Monte Artura, Capo d`Orso, Baragge oraz zwiedzanie pobliskiego miasteczka Porto Rafael.(fot.11,12)

Dzień 7.

Ostatnie spacery i powrót do portu macierzystego, Portisco ok. 20 Mm, gdzie tradycyjny toast za tych, co z morza wrócili, zdanie jachtu, oraz tak lubiane tańce do białego rana, kiedy to żegnać będziemy Sardynie i Corsykę, do następnego rejsu Ku Chwale!

Oczywiście założenia trasy ze względu na kondycję załogi gniew Posejdona czy inne okoliczności, mogą ulec zmianie, lecz zawsze staramy się czynnie intensywnie i ciekawie spędzać czas, organizując spontaniczne wycieczki czy odkrywając miejsca niedocenione przez turystykę komercyjną. Lub też po prostu spędzać czas na plażowaniu cieszeniu się słońcem i towarzystwem znajomych przy kawuni i łupaniu orzechów, snując plany na kolejne rejsy …czego Wam niezmiennie życzymy...

Wygodna, nowa, komfortowo wyposażona jednostka. Wnętrze wykonane w nowoczesnym stylu, bardzo jasne. Nowatorskie podejście do zabudowy nie wpłynęło na szczęście negatywnie na przestrzeń oraz ilość schowków. Pod pokładem zmieszczą się wszelkie potrzebne przedmioty. Liczne zamykane bakisty pomagają bezpiecznie zasztauować prowiant oraz rzeczy osobiste.

Jacht zwrotny, dobrze się prowadzi. Wyposażenie nawigacyjne oraz takielunek na najwyższym poziomie. Właściwości nautyczne tego modelu wydają się być bardzo dobre. Długa linia wodna, ostry dziób i dwa koła sterowe sugerują sportowy charakter jednostki.(fot.13,14,15)

Specyfikacja techniczna:

    • Liczba osób:10 (8+2)Zamykane sypialnie:4Rok produkcji:2016Powierzchnia żagli:- brak danych -Długość całkowita:14,15 mWysokość w kabinie:- brak danych -Szerokość całkowita:4,50 mZanurzenie maksymalne:2,20 mMasa własna:- brak danych -Zbiornik paliwa:250 l
Zanurzenie minimalne:
Liczba osób:
10 (8+2)
Zamykane sypialnie:
4
Rok produkcji:
2016
Powierzchnia żagli:
– brak danych –
Długość całkowita:
14,15 m
Wysokość w kabinie:
– brak danych –
Szerokość całkowita:
4,50 m
Zanurzenie maksymalne:
2,20 m
Masa własna:
– brak danych –
Zbiornik paliwa:
250 l
Zanurzenie minimalne:
– brak danych –
Wysokość masztu:
– brak danych –
Typ miecza:
kilowy
Typ steru:
głębinowy + koło
Typ silnika:
diesel
Marka silnika:
Volvo
Moc silnika:
75 KM
Umiejscowienie silnika:
stacjonarny
Zbiornik wody:
530 l
Zbiornik wody brudnej:
– brak danych –
j:
– brak danych –

 

Przykładowe wyposażenie :

  • grot pełnolistwowy
  • genua rolowana
  • koło sterowe
  • autopilot
  • plotter GPS w kokpicie
  • echosonda
  • log
  • elektryczna winda kotwiczna
  • kotwica główna i zapasowa
  • elektryczna pompa zęzowa
  • szprycbuda
  • bimini
  • stolik w kokpicie
  • prysznic zewnętrzny
  • kamizelki ratunkowe
  • szelki bezpieczeństwa
  • koło ratunkowe
  • ponton
  • pościel, poduszki i ko

Co wypada zabrać na rejs wiosenny/jesienny

I się nie rozczarować

1. DOKUMENTY

– D.O  , lub paszport ( sprawdzić czy ważny ) ten sam co w rezerwacji lotów

-Bilety lotnicze , lub karty pokładowe na smarfonie

– Karty EKUZ !!!, karty ratunkowe..od ubezpieczenia..( ubezpieczenie KL i NW)- będzie info o grupowym ubez. koszt ok 90 pln za 8 dni.  lub samodzielnie.. lub bez ubezpieczenia ..djecezja należy do Ciebie szanowny czytelniku..

– kasę jachtową (120e) i coś na własne wydatki np. ja wydaję ok 80-100 e na kaprysy , pamiątki jakiegoś ciucha, knajpy i alko/oliwę do domu,bilety autobusowe . bilety wstepu itp… 

(jeśli Grecja karta bankomatowa rzadko obsługiwana)

(jeśli Hiszpania/Italia EURO !  Funty czy cokolwiek innego ,wymiana właściwie wyłącznie w bankach ..po skandalicznych kursach .. albo lotnisko taloż słabo)

2. UŻYTKOWE

-lekarstwa (w formie gumy) np. na chorobę lokomocyjną,lub tabletki, indywidualne lekarstwa..

-płyny , dezodoranty, pasty itp. W pojemnikach do 100m  ( dostępne w np. Rossmann ),wszystkie płyny w jednej !!litrowej saszetce !!także przezroczystej !!np. worki do zamrażania ..olejki do opalania kupujemy na miejscu w opakowaniu np1L 🙂

-tel i ładowarkę tel samochodową (jak nietypowe złącze mini usb ma prawie każdy) , np. foto do zdjęć podwodnych, ulubiona muzyczkę do harców…

UWAGA ! na jachtach brak suszarek do włosów

3.     UBIÓR

             – na siebie do samolotu , buty grubsza podeszwa długie spodnie, bluza nie przepuszczająca wiatru,czapę          

              – na jacht klapki, obuwie np. trampki, okulary przeciwsłoneczne ,czapkę , stroje kąpielowe ,buty/klapki do wody   np. Triboard do windsuringu,neopranowe.

                Krótkie spodenki , koszulki , bieliznę, ręcznik kąpielowy np .. z mikrofibry- mało zajmuje

 – (jeśli pakiet komfort ręczniki są na jachcie)Grecja… 

 -jeśli Hiszpania/Italia pościel + ręczniki są za dodatkową opłatą 15-25 e/ os  na miejscu , jest to dobrowolne , mozna zabrać swoje..info o takowej potrzebie na tydz. przed wyjazdem .Standartowo poduszki i koce są zawsze..

Wszystko to pakujemy w miękką torbę lub plecak (mało miejsca w kabinach) zgodnie z wymiarami linii lotniczych którymi lecimy,jeśli Rynair to (https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne-informacje/centrum-pomocy/Czesto-zadawane-pytania#1-1)

Wizz (https://wizzair.com/pl-pl/informacje-i-uslugi/informacje-o-podrozy/bagaz#before-october) 

prowiant na lot , —-!!!napoje kupujemy po przejściu bramek bezpieczeństwa.

Obowiązkowo dobry humor !!!

Co jest zawarte w cenie „kojowego” ?

·         Opieka skippera, wraz ze szkoleniem z  zasad bezpieczeństwa  i obsługi urządzeń znajdujących się na jachcie, a dla chętnych z żeglarskiego rzemiosła, nawigacji, czy znajomości akwenu-locji, itp.

·         Wyposażenia jachtu, wraz z pontonem silnikiem, kabiny  oczywiście posiadają wszystko co niezbędne do komfortowego noclegu, a kambuz do przygotowania posiłków, morskie toalety z ciepłą wodą i prysznicami, sprzątanie po rejsie, ubezpieczenia kaucji. 

·         Wyśmienita atmosfera, niezapomniane przeżycia, i przygoda która wraz z zawiązanymi znajomościami uwolni Was drodzy czytelnicy od stresu i naładuje Wasze

„ życiowe akumulatory” do następnego morskiego rejsu.

                                                                              Co nie jest zawarte w cenie ?

·         Transport do  mariny. Z zasady pomagamy w organizacji najkorzystniejszych opcji, w rezerwacji i zakupie biletów, staramy się jak to możliwe, podróżować w grupie by transfer do mariny dla nikogo nie  stanowił stresującego przeżycia.

·         Składka na prowiant, paliwo, porty, ubezpieczenia to z reguły 120  E na os.

·         Indywidualne  dobrowolne ubezpieczenia turystyczne, z reguły kupujemy dla chętnych grupowe koszt wacha się ok 70 do 100 pln za os.

·         Dodatkowa oferta armatora w zależności od regionu obejmująca np. kucharza, hostessy lub zaprowiantowanie.

Dodatkowe szczegóły omawiane są zawsze indywidualnie, w zależności od regionu rejsów warunków tam panujących czy wymogów armatorów, aczkolwiek zawsze staramy się by nikt z Was drodzy czytelnicy nie został zaskoczony przez żadne ukryte koszty.

W waszych rękach pozostaje decyzja kiedy i gdzie płynąć bo że macie na to wielką ochotę nie wątpimy.

Załoga Topsailing.  

Michał + 48 502 569 041

Mariusz + 48 502 836 555

biuro@topsailing.pl

Topsailing.pl – Czarter jachtów / czarter katamaranów / rejsy morskie / rejsy Grecja / rejsy Chorwacja / rejsy Rodzinne / rejsy dla firm / szkolenia żeglarskie

© 2009 – 2020 Wszelkie prawa zastrzeżone.